Close

Što je MINDFULNESS?

Mindfulness je znanstveno potvrđena metoda mentalnog treninga, odnosno vježbanja svjesne pažnje. Kao što su zdrav način života, hrana i kretanje važni za zdravlje našeg tijela, učenje je važno za razvijanje i povećavanje inteligencije koju obično zovemo IQ, tako je mindfulness briga za naš um, emocije i osjećaje – emocionalna inteligencija ili EQ, vrsta mentalnog treninga.

Koncept i praksa mindfulnessa počiva na više od 30 godina znanstvenih istraživanja i provođenja na najznačajnijim svjetskim sveučilištima, kao što su Harvard, MIT, Stanford, Yale, Oxford i Cambridge. Na tisuće studija pokazale su da mindfulness smanjuje stres, povećava općeniti osjećaj sreće, fokus, koncentraciju i akademski uspjeh. Mindfulness je program mentalnog razvoja i emocionalne inteligencija. Provoditi se kroz aktivnosti usmjeravanja svjesne pažnje, vježbe disanja i vizualizacije, te upravljanja mislima i emocijama.

Zašto djeci treba mindfulness?

U današnje vrijeme preopterećenosti djece školskim obvezama, prevelike izloženosti digitalnoj tehnologiji i stresu, dječji um često je u stanju rastresenosti ili tzv. mindlessness.

To je otprilike kao da smo sjeli na zadnje sjedalo automobila, uključili autopilota i pustili da „vozi“. U tom slučaju smjer i cilj ne određujemo mi sami, nego naše misli i emocije upravljaju našim ponašanjem. Ako djecu naučimo mindfulnessu, njihov um je na mjestu vozača, za upravljačem. Tada ne reagiraju automatski, ne ponavljaju iste neželjene obrasce ponašanja, već imaju mogućnost odabrati promišljenu reakciju koja je za njih optimalna. Mindfulness ih uči kako da usmjere pažnju na sadašnjost, na svoje misli, promatraju svoje disanje i fizičke senzacije u tijelu. Čini se jednostavno, no zahtijeva puno vježbanja. Znanstvena su istraživanja pokazala da mindfulness vježbe pomažu smanjenju stresa (na primjer, pred test ili ispitivanje u školi), jačaju samodisciplinu, ustrajnost i fokus.

Povećavanjem svoje emocionalne inteligencije, djeca su spremnija na izazove koje donosi moderno doba!

POSTANITE DIREKTOR SVOG SVEMIRA

INTENSIVE MINDFULNESS BASIC

Ako vam je stres stalni suputnik, iscrpljeni ste, a život vam je „natovario“ više nego što možete nositi, imamo dobru vijest za vas! Postoji način kako upravljati svojim reakcijama, mislima i osjećajima, ili bolje rečeno ne dozvoliti da oni upravljaju vama. Znanstveno potvrđena metoda kako preuzeti „volan“ svojeg života u vlastite ruke, a automatskog pilota izbaciti iz sjedišta zove se mindfulness.

Želite li da vas obavijestimo o terminima novih Mindfulness treninga, ispunite prijavu u nastavku.

Mindfulness je game changer!

Mindbodylab programi

Za odrasle:

– MBL Basics – osnovni tečaj mindfulnessa)
– MBL Mamas & Papas – mindfulness za roditelje (mindful parenting)
– MLB Manager – za šefove i šefice (mindful leadership)

Za djecu:

– MBL Kinder – mindfulness za predškolce
– MBL Kids – mindfulness za niže razrede
– MBL Teens – mindfulness za tinejdžere

MBL Mindfulness Akademija

  • za one koji žele mindfulness prenositi drugima
  • Certificirani MBL Mindfulness Trener za djecu (predškolce ili niže razrede)
  • Certificirani MBL Mindfulness Trener za odrasle (za program MBL Mindfulness
    Basics)

Za poduzeća/institucije:

Poludnevni, jednodnevni i dvodnevni MBL Mindfulness seminari za vaše
zaposlenike.

Individualna poduka: Mindfulness Coaching

Edukacije se mogu održavati putem zooma ili uživo. Upiti i prijave na info@mindbodylab.hr

Koji su rezultati mindfulness aktivnosti?

  • doprinosi općem mentalnom zdravlju djece jer povećava optimizam i smanjuje stres
  • potiče razvoj mozga u područjima koja su presudna za intelektualni i emocionalni život djece
  • ubrzava proces učenja jer povećava kapacitet radne memorije
  • povećava kreativnost djece, ali i njihovu ustrajnost i samodisciplinu
  • povećava sposobnost fokusiranja i koncentracije

UPRAVLJAMO SVOJIM OSJEĆAJIMA I PONAŠANJEM
– Znamo preuzeti odgovornost za svoje postupke
– Imamo razvijenu samodisciplinu i samokontrolu
– Svjesni smo da nas nagrada neki puta čeka nakon dužeg puta
– Imamo kratkoročne i dugoročne ciljeve i svaki dan koračamo prema njima
– Kad imamo problem, u stanju smo ga riješiti jer imamo za to alate
– Shvaćamo da su promjene stalne, uspješno se prilagođavamo svakoj novoj situaciji

SOCIJALNE I KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE
– Razvijene komunikacijske vještine, posebice aktivno slušanje
– Pozitivni međuljudski odnosi
– Empatija (suosjećanje)
– Etičnost u odlukama i postupcima
– Društvena odgovornost
– Suradnja i timski rad
– Leadership

OSNOVNI CILJEVI MBL Mindfulnessa

– Utječemo na svoje osjećaje i ponašanje
– Uspostavljamo i održavamo pozitivne odnose
– Surađujemo i doprinosimo radu u timu, jer nitko nije otok, ovisimo jedni o drugima

GROWTH MINDSET
– Znamo da je važan naš cjelokupni razvoj – intelektualni, mentalni, društveno-
emocionalni i fizički
– Imamo samopouzdanja i vjerujemo u svoj uspjeh
– Svatko je od nas poseban i jedinstven, no znamo da smo također dio zajednice:
obitelji, razreda, škole, poduzeća…
– Imamo pozitivan stav prema poslu i učenju, iz grešaka učimo

Zašto bi nam pažnja bila važna? Iz jednostavnog razloga – zato što vaša pažnja određuje kako ćete doživljavati stvarnost i svakodnevne događaje u svojem životu, a vaš osobni, subjektivni doživljaj stvarnosti, zapravo je vaš život, onako kako ga vi živite. Dakle, vaša pažnja određuje vaš život. Drugim riječima, ako želimo upravljati svojim životom, moramo upravljati svojom pažnjom. To znači, svjesno odrediti kome i čemu ćemo je pokloniti.

Čini se jednostavno, ali nije baš lako. 1890. godine u svojoj knjizi Načela psihologije, William James je napisao: „Moj doživljaj stvarnosti je ono čemu sam dobrovoljno poklonio pažnju”. Ključne su dvije riječi: dobrovoljno i pažnja. Mi smo ti koji odlučujemo na što ćemo usmjeriti svoju pažnju. Ako svjesno ne biramo cilj svoje pažnje, onda živimo na “autopilotu” –
upravo tu nam pomaže mindfulness.

Kako mindfulness definiraju oni koji se njime bave:

Mindful.org
“Mindfulness je temeljna ljudska sposobnost da budemo u potpunosti prisutni, svjesni činjenice gdje smo, što radimo, bez pojačane reaktivnosti na događaje oko nas”.

Greater Good Science Center, the University of California, Berkeley
“Mindfulness je održavanje svjesnosti o našim mislima, emocijama, tjelesnim
osjetima i okruženju, iz trenutka u trenutak”.

Centar za istraživanje svjesne pažnje, the University of California, Los Angeles
“Usredotočena svjesnost je proces neprestanog aktivnog i otvorenog promatranja vlastitih fizičkih, mentalnih i emocionalnih iskustava”.

Što kažu rječnici?

Merriam-Webster Dictionary
“Stanje pojačane ili potpune svjesnosti vlastitih misli, emocija ili iskustava, iz
trenutka u trenutak”.

Cambridge Dictionary
“Svjesnost vlastitog tijela, uma i osjećaja u sadašnjem trenutku, kako bismo stvorili osjećaj mirnoće”.

Thesaurus.com
Neki od sinonima: pozornost, budnost, pomnost, koncentracija, svjesnost,
usmjeravanje, entuzijazam, upravljanje, motrenje, obzir, brižnost, revnost…

Mindfulness znači izvježbati se da obraćamo pozornost na poseban način. Biti mindful znači:
1. Fokusirati se na sadašnji trenutak
2. Ne razmišljati o događajima iz prošlosti ili o nečemu što bi se moglo dogoditi u budućnosti
3. Namjerno se koncentrirati na ono što se događa oko nas
4. Ne prosuđivati, ne etiketirati nešto kao dobro ili loše

Reach Out

Mindfulness je čin intenzivne svjesnosti onoga što doživljavamo i osjećamo u svakom trenutku – bez tumačenja i prosudbe.

Mayo Clinic

Mindfulness je stanje aktivne i otvorene usmjerenosti pažnje na sadašnji trenutak.

Psychology Today

Mindfulness nije samo svjesnost o onome što čujemo, vidimo, osjećamo. Mindfulness znači da to radimo na poseban način – uravnoteženo i staloženo, bez prosuđivanja. Mindfulness je usmjeravanje pažnje na način koji otvara prostor za uvid i razumijevanje.

Sharon Salzberg

U svojem najopćenitijem značenju, mindfulness je buđenje iz života po automatizmu, opažanje novoga u svakodnevnim događajima. Pomoću mindfulnessa, tok energije i informacija ulazi u našu svjesnu pažnju i stoga možemo istovremeno cijeniti njen sadržaj te na novi način upravljati njenim tokom. Mindfulness, kao što ćemo vidjeti, zapravo je više od same svjesnosti: postajemo
svjesni i aspekata vlastitog uma. Umjesto da živimo po automatizmu i nesvjesno, mindfulness nam pomaže da se osvijestimo, te promatrajući svoj um, donosimo svjesne odluke – promjena tada postaje moguća.

Daniel J. Siegel

Mindfulness nam ukazuje na to što se događa u našem tijelu, s našim emocijama, u našem umu i u svijetu. Mindfulness nam također omogućuje da ne povrijedimo ni sebe ni druge.

Thich Nhat Hanh

Mindfulness je usmjeravanje pažnje na poseban način: namjerno, u sadašnjem trenutku, i bez prosudbe.

Jon Kabat-Zinn