Branka Novosel

Dr. sc. Branka Novosel je stručnjakinja za neuroedukaciju i mindfulness curriculum developer.

U Hrvatsku je dovela znanstvene programe koji omogućavaju učinkovitiji rast djece i odraslih. Osim što već 24 godine vodi školu stranih jezika u Samoboru i u Hrvatsku je dovela ALOHA Mentalnu aritmetiku, Branka Novosel je edukatorica koja je među prvima u Hrvatskoj prepoznala važnost prakticiranja mindfulnessa za djecu i odrasle. Predmet njenog znanstvenog interesa je neuroedukacija – kako najnovije znanstvene spoznaje o funkcioniranju mozga prenijeti u škole i učionice. Educirala se u različitim mindfulness metodama, nakon čega je napravila komparativnu analizu različitih pravaca u mindfulnessu, te osmislila program mindfulnessa Mind Body Lab za polaznike od predškolske dobi do programa za menadžere.

Dr.sc. Branka Novosel

Uz znanost do boljeg života!

Vidim da su izazovi današnje djece, mladih, pa i odraslih, sve više povezani uz kvocijent emocionalne inteligencije, a ne toliko uz IQ. Emocionalna inteligencija označava uspješno nošenje s emocijama te dobrim i lošim stranama života, a to je većini ljudi problem. U razvoju emocionalne inteligencije pomažu i mindfulness tehnike, s kojima se Branka upoznala prije 8 godina.

Ovo su hrvatski počeci što se tiče mindfulnessa. Na tržištu postoji jako puno self-help literature i nekakvih „quick fix“ tečajeva. Međutim, ovaj program je nešto što počiva na znanstvenim istraživanjima, nešto što je prije 30 godina istraženo i što je u svijetu prihvaćeno od velikih kompanija, bolnica i sveučilišta. Na svim većim medicinskim sveučilištima postoji mindfulness kao predmet, a u Velikoj Britaniji uveden je i kao redovni predmet u sve škole.

Ključno je shvatiti da postoji mogućnost da mi upravljamo svojim emocijama i da ih na neki način možemo kanalizirati i držati pod kontrolom. Trebamo spoznati da možemo odlučiti o tome hoćemo li biti ljuti, prestrašeni, veseli ili tužni, pa čak i o tome hoćemo li biti pod stresom. Stres nam izazivaju u prvom redu naše misli, ono što mi o svojem okruženju mislimo i kako to doživljavamo.

Stres nam izazivaju u prvom redu naše misli, ono što mi o svojem okruženju mislimo i kako to doživljavamo. Postoje tehnike u mindfulnessu koje nas uče okrenuti se prema svojoj unutrašnjosti te zastati i promatrati svoje reakcije kako bi onda mogli na njih utjecati. Glavni princip je da tog „autopilota“ koji upravlja nama izbacimo iz našeg aviona i da mi preuzmemo upravljanje. Tek tada možemo doći tamo gdje zapravo želimo biti, a ne gdje nas taj autopilot odvede.

Mind-Mapping---Vector-Activity

MBL uključuje implementaciju iskustvenog programa i konkretnih vježbi koji će pomoći ljudima od predškolske dobi pa sve do poslovnih lidera. Posao može biti užitak tek kada vidimo da smo postigli neku svoju misiju, da smo pomogli drugima i da to što radimo ima utjecaj na ljude oko nas. Svatko bi trebao i može djelovati u koncentričnim krugovima oko sebe. Moji su krugovi moja obitelj, grad, pa i cijela država.

Zato je moj, možda veliki, ali ostvarivi cilj, povećanje indeksa sreće u Hrvatskoj. Budući da sam u poslovnim vodama već dugi niz godina, upoznata sam s nužnosti da ciljevi budu SMART – specifični, mjerljivi, ostvarivi, relevantni i vremenski definirani. Moj cilj da Hrvatska bude sretnija prošao je tu SMART paradigmu i sigurna sam da će MBL projekt pružiti zadovoljstvo svima koji krenu u mindfulness vode.